Sunday, February 15, 2015

Rajuk

Assalamualaikum,


Malam-malam begini, tiba - tiba aku teringat kisah nasi goreng menangis. Tak, bukan nasi goreng yang menangis. Tapi aku. :')
Ketika itu, aku terlalu sangat memerlukan orang-orang yang paling rapat dengan aku.

Tapi,

"Tak semua benda yang kita nak, kita akan dapat"

Kena sematkan ketat-ketat dalam dada kata-kata ini. Usaha apapun.

Ya, jujur aku merajuk. Orang tanya kenapa aku menangis?

Aku kata -- Nasi goreng ni pedas.

Tipu! Aku kuat makan pedas.

Tak apa. Kisah tangis itu biarlah kau taktau. Terkadang rasa ingin membalas. Biar nanti kau susah, aku ketawa berdekah-dekah. Seinci aku tak mahu tolong. Tapi, itukah sifat orang baik-baik? Mau jadi baik ke jadi jahat aku ni?

Ya Allah, ampunkan dosa aku . Jauhkan aku daripada mengikut telunjuk syaitan.


Lihat kebaikan dia, dan renung dosa diri sendiri. Mahu tambah lagi atau kurangkan .. atau. .. malas nak peduli?


Mati nanti apa nak jawab?

*garu kepala*

No comments:

Lagi Dari Yuu