Thursday, February 19, 2015

Sayang

Assalamualaikum,

21 tahun 11 bulan. Aku rasa masih terlalu kurang kasih sayang aku sebarkan terhadap manusia lain. Keluarga, sahabat, guru, orang sekeliling.

Aku akui, aku ada sedikit masalah komunikasi sebenarnya. Nak mesra dengan orang, ambil masa. Orang nampak saja aku macam peramah. Tapi hakikatnya errr. Susah. Kebiasaannya , aku lebih banyak mendiamkan diri.

Benda yang betul-betul buat aku terkilan, hubungan aku dengan roommate sem lepas (sem 3) . Entah, ada sorang tu, nama dia, tinggal kat mana, pun aku sudah lupa. Kitorang tak pernah duduk berbual dan lepak bersama. Makan-makan bersama. Aku tak salahkan diorang. Tapi aku rasa semua ni salah aku. Tak pernah nak cuba rapat-rapat dengan diorang. Padahal sebelum masuk sem 3, aku sudah tanamkan niat untuk terima roomate baru seramai 3 orang dengan mesranya. Mesra bagi aku adalah 'gila-gila'.

Tapi, suasana dalam bilik, hanyalah sendu beb. Sampaikan aku rasa, aku tak pernah seronok ada dalam bilik. Aku .. Aku rasa aku macam orang asing. Entahlah, bukan sebab kita ada gaduh-gaduh ke apa. Tapi sebab benteng di antara kita belum dipecahkan. Dan aku terkilan dengan sikap aku. Aktif berpersatuan. Banyak join kem. Jadi fasi segala bagai. Tapi tak pandai - pandai lagi nak aplikasikan. Dengan roomate weh. Orang yang sepatutnya kau rapat. Sayang. :'(

Sem depan (sem 4) , aku buat keputusan untuk bertukar bilik. Satu bilik semula dengan roomate lama masa aku sem 1. Tapi, entah kenapa, jauh di sudut hati, aku masih rasa macam mahu putarkan semula masa. Dan kita beramah mesra. Aku belikan kau orang makanan, hadiah. Allah, indahnya. :')

Enda apalah. Aku akan jadikan semua ini pengajaran supaya aku akan lebih pandai lepas ini.

Supaya aku lebih pandai sebarkan kasih sayang terhadap makhluk di sekelilingku.

Biar orang sebar benci, kita sebarkan kasih sayang. InsyaAllah.

Maafkan aku, roommate 221, blok L4, kolej 12 , sesi 2014/2015.

Rumetmu - Yuu.

No comments:

Lagi Dari Yuu