Monday, December 07, 2015

BBM3410 - One Shot Videos

Bismillah,


1 . One Shot Video "Muara Hati"

Dr.N suruh buat one shot video. Tapi group kami ter-advance pulak. Kami buat one shot 2 layers video. Kahkah. Pawerrr betul F4 ni! Tak pepasal masa lepas present, video F4 jadi contoh kepada yang lain-lain untuk pembikinan video 2 layers pulak minggu seterusnya. Bangga tau hakak.

Ha, dalam video ni, kitorang kena miming satu lagu full. Tak boleh cut tau. So, kalau salah buat, atau miming tak berapa nak cun, kenalah ulang balik. Hewhew. Mula-mula kami plan nak buat lagu Ombak Rindu. Siap dah shoot dah pun lagu tu. Tapi macam tak berapa nak okay ja. Kami pun tukarlah lagu Muara Hati pulak. Mungkin dah memang takdir untuk aku menjadi Siti Nurhalija kan. Apa boleh buat. Hiks.







2. One Shot Video (2 Layers) "Cikgu Ayu"

Lagu Cikgu Ayu ni, Shafiq punya idea. Aku pun follow je lah. Memandangkan aku yang kena jadi cikgu sebab nama aku Ayu kan. Ngeh.

Apa pun memang terbaiklah group F4 ni. Kahkah puji group sendiri!









3. One Shot Video (3 Layers) "Pulangkan"

Nah kau, jadi hantu pulak aku ni. Masa shoot video ni, aku dah rasa macam penat penat sikit sebab banyak kali jugalah kena ulang dan ulang. Dah la tengah panas terik. Berpeluh peluh ketiak den.

Kereta pulak lalu lalang kat situ. Macam dah takde jalan lain pulak.. eeeeee eeeeee.

Kain putih tu, aku rembat mak aku punya. Takdelah rembat. Aku mintak izin jugak. Mak aku cakap tak guna, aku pun gunapakailah ia. Efek darah pun ada kat kain tu. Guna sirap ros si Adah tu ha. Efek asap pun ada kat belakang tu ha. Pawerrr F4 ni. Boleh pergi jauh ni! eeeee eeeeee









4. One Shot Video (3 Layers) "Dua Insan"

Haaa, video ni semua kumpulan kena buat lagu yang sama. Sebab Dr.N nak tengok ke-kreativiti-an memasing. Aku pun, hape lagi. Terus buat story board, cerita pasal apa nak buat, watak apa segala bagai. Aku plan nak buat kat tempat buruk buruk, busuk busuk...nak kasi nampak lain sikit. Yelah, aku fikir, team lain mesti nak buat kat taman segala bagai. Klise. Aku taknak nampak sama.

So, kami buat kisah seorang pengemis yang akhirnya cinta dia ditolak. Dia siap kena langgar lagi tu dengan kereta. Penat wei scene kereta masuk tu. Asyik kena ulang ulang jugaklah. Habis minyak kereta Adah! Kah kah.

Tapi, aku akui. Tak semestinya apa yang kita buat yang kita rasa pawerr, tapi pawerr kat mata orang lain. Entah entah diorang tak paham pun apa yang cuba disampaikan dalam video ni. Sebab aku tengok mereka macam krik krik krik je masa F4 present video ni. Tapi taktaulah kot dalam hati macam teruja ke kan tapi taknak tunjuk. Ego. Kahkah!











5. One Shot Video (Bahasa Tubuh) "Rantai Kunci"

Kata Dr.N, video macam ni, walaupun takda lagu dan sebagainya, tapi kanak-kanak suka tengok sampai habis. Lagi lagi bila ada bunyi bunyi plastiklah, bunyi mengguntinglah dan sebagainya. Baru tahu sebenarnya. Sebelum ni tak pernah nak ambil tau. Mujur ada Pamoga! Eh, mujur ada subjek ni!


No comments:

Lagi Dari Yuu